Rzeszów na trzecim miejscu....od końca
Nasze miasto wypadło bardzo słabo jeżeli chodzi o jakość obsługi petentów w urzędach.
Na zlecenie „Gazety" jedna z firm przeprowadziła badania jakości obsługi petentów w urzędach. Badania przeprowadzono w 21 urzędach. Pod uwagę brano przebieg załatwiania spraw, np. wpis od ewidencji działalności gospodarczej, pozwolenie na budowę czy wyrobienie nowego dowodu osobistego.
Najpierw zaczęto sprawdzać strony internetowe rzeszowskich urzędów pod kątem wszystkich niezbędnych dla petenta informacji. Tutaj urzędy wypadły w miarę dobrze. Gorzej sytuacja wygląda pod względem dokumentów, które można sobie przed wizytą w urzędzie wydrukować.
W innych urzędach w Polsce możemy w urzędzie możemy sobie załatwić wizytę przez internet lub porozmawiać przez skyp'a. Taką możliwość mają mieszkańcy Szczecina, Częstochowy czy Poznania. W rzeszowskich urzędach o takim sposobie załatwienia sprawy możemy zapomnieć.
Na kolejnym etapie sprawdzano obsługę petentów telefonicznie. Brano pod uwagę kompetencje urzędnika, kulturę obsługi itd. Również i w tym przypadku rzeszowscy urzędnicy wypadli słabo. Mało który z nich podawał swoje imię i nazwisko, był tez kłopot z uzyskaniem od niego pełnej informacji.
W osobistym kontakcie z urzędnikiem
najgorzej wypadł wydział architektury i sposób załatwiania
pozwolenia na budowę. Bardzo dobrze natomiast wypadł urząd stanu
cywilnego, tu nie było kłopotu z odpisaniem metryki czy wyrobieniem
dowodu osobistego.
Dlatego też, Rzeszów zajął
trzecią pozycję od końca w jakości obsługi i załatwiania spraw
w urzędzie.