Rozbudowa infrastruktury kolejowej w Rzeszowie
Trwająca w Rzeszowie rozbudowa infrastruktury kolejowej będzie kosztować przeszło 200 mln złotych. Oprócz modernizacji stacji głównej, radni miasta Rzeszów zakładają powstanie nowych przystanków oraz trzech mostów kolejowych w rejonie alei Wyzwolenia.
Prace w tym rejonie trwają i są niezwykle zaawansowane. Na przystanku Rzeszów Zachodni wykonawca układa płyty przy jednym z dwóch peronów. Dodatkowo trwa budowanie schodów i pochylni dla osób, które mają ograniczone możliwości poruszania się. Budowa przystanku zdecydowanie usprawni komunikację na trasie Kraków — Rzeszów oraz Kolbuszowa — Rzeszów.
Na ziemi zostanie zamontowana antypoślizgowa nawierzchnia oraz linie naprowadzające, które powinny ułatwić swobodne poruszanie się osobom niewidomym oraz słabowidzącym. Z myślą o osobach niepełnosprawnych zaplanowano również budowę windy oraz pochylni.
W rejonie wspomnianego już przystanku kolej przebudowuje trzy mosty, po których pociągi przejeżdżają nad aleją Wyzwolenia oraz potokiem Przyrwa. Obecnie prace trwają przy dwóch obiektach — zaplanowano je tak, aby do minimum ograniczyć zmiany w ruchu samochodów. W styczniu wykonawca powinien przystąpić do przebudowy trzeciego mostu.
Przystanek oraz nowe mosty powinny być gotowe w pierwszej połowie przyszłego roku. Modernizacja stacji Rzeszów Główny oraz przebudowa wiaduktu nad ulicą Batorego powinny zakończyć się najpóźniej w pierwszej połowie 2021 roku.