
Kto może skorzystać z usługi "Mobilny Urzędnik"?
31 marca ruszyła usługa "Mobilny Urzędnik", z której mogą skorzystać mieszkańcy Rzeszowa w celu załatwienia spraw urzędowych z miejsca zamieszkania, bez konieczności wychodzenia z domu. W usługi mogą skorzystać wyłącznie osoby, które są odpowiednio uprawnione. Z "Mobilnego Urzędnika" mogą skorzystać osoby, których szczególne potrzeby uniemożliwiają im samodzielną wizytę w Urzędzie Miasta Rzeszowa.
"Mobilny Urzędnik" przeznaczony jest dla osób zmagających się z niepełnosprawnościami, jak również dla osób, które posiadają orzeczenie o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy. Z usługi mogą skorzystać osoby w wieku powyżej 65 lat z czasowym i trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się. Osoby, które są osłabione chorobami lub osoby zależne w wieku powyżej 15 lat. Z "Mobilny Urzędnik" mogą również skorzystać osoby będące opiekunami faktycznymi osób zależnych, a także osoby, które są opiekunami w ramach pieczy zastępczej.
"Mobilny Urzędnik" dostarczy do miejsca zamieszkania wspomnianych osób potrzebne druki urzędowe, jak również pomoże w ich uzupełnieniu. Co więcej, urzędnik przyjmie niezbędne dokumenty i zarejestruje je w urzędzie - warto jednak wiedzieć, że wszystkie dokumenty potrzebne do wykonania procedury powinny być zgromadzone przez mieszkańca samodzielnie.
Osoby, które są uprawione do korzystania z usług "Mobilnego Urzędnika" będą mogły zgłosić się pod numer Infolinii Urzędu Miasta Rzeszowa 1 77 88 99 00 nie tylko samodzielnie, ale również za pośrednictwem opiekuna czy członka rodziny. Zgłaszać można się od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Zgłoszenia można również wysyłać za pomocą poczty elektronicznej na adres: mobilny.urzednik@erzeszow.pl.
Usługi wykonywane za pomocą "Mobilnego Urzędnika" będą wykonywane w środy oraz czwartki w godzinach od 9:00 do 14:00.