Innowacyjne gadżety promujące Rzeszów
Ładowarka do telefonu zasilana słońcem, czy komputerowy podgrzewacz do kubków – oto niektóre gadżety, jakimi chce promować się Rzeszów.
Gadżet reklamowy musi być przede wszystkim funkcjonalny. Tylko wtedy nie zostanie on wyrzucony po kilku dniach do kosza. Propozycje takich gadżetów w ubiegłym tygodniu przedstawiła wrocławska agencja reklamowa CzART, które są częścią przygotowanej przez nią aktualizacji strategii promocji Rzeszowa. Specjaliści od reklamy uważają, że miasto musi w dalszym ciągu promować się jako stolica innowacji, dlatego gadżety, jakie proponują, odbiegają od standardów.
Autorzy strategii przekonują, że Rzeszów powinien w dalszym ciągu promować Dolinę Lotniczą. Według specjalistów z CzART doskonale wpisuje się ona w hasło reklamowe „Rzeszów Stolica Innowacji”, dlatego wśród proponowanych przez nich gadżetów dominuje tematyka lotnicza.
W propozycjach można znaleźć pendrive w kształcie samolotu, a także spinacze biurowe gięte w kształt odrzutowców. Funkcjonalnym gadżetem jest też wentylator biurowy podłączany do portu USB w komputerze. Na USB będzie też działać podgrzewacz do kawy. Ale nie zapomniano o turystach – dla nich przygotowano wersję podgrzewacza podpinaną do gniazda zapalniczki samochodowej. Szereg innowacyjnych gadżetów uzupełnia zestaw kredek w ekologicznym, tekturowym opakowaniu, oraz długopisy wykonane z papieru z recyklingu.
Radni, którzy na ubiegłotygodniowej sesji zapoznali się z propozycjami gadżetów promocyjnych, nie mieli do nich żadnych uwag. Ich jedynym zastrzeżeniem do promocji miasta był brak informacji turystycznej tłumaczonej na języki obce. Ma to jednak zostać niedługo zmienione i według nowych wytycznych materiały reklamowe będą tłumaczone na angielski, niemiecki, francuski, ukraiński i chiński.