Bezpłatne przejazdy dla uczniów – nowa organizacja i procedury
Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie pragnie poinformować, że od dnia 7 sierpnia bieżącego roku (poniedziałek) rozpoczyna się proces rejestrowania uprawnień do bezpłatnych przejazdów dla uczniów na kolejny rok szkolny. Aby zapobiec tworzeniu się kolejek, które były obserwowane w przeszłości ze względu na konieczność posiadania aktualnej legitymacji szkolnej, w tym roku wprowadzono pewne ułatwienia dla uczniów, którzy nie przekroczyli 18. roku życia. Uczniowie starsi nadal będą jednak zobowiązani do okazania aktualnej legitymacji.
Niezbędne dokumenty do uzyskania uprawnień na okres od 1.10.2023 do 30.09.2024:
1. Dzieci i młodzież urodzone w roku 2006 i późniejszych (objęte obowiązkiem szkolnym/nauki):
- Rzeszowska Karta Miejska,
- Dokument potwierdzający wiek dziecka (w tym legitymacja szkolna z ubiegłego roku),
- Dowód zamieszkania na terenie miasta Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (wybór jednej z opcji):
- Kopia pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2022, zawierająca adres zamieszkania, opatrzona pieczęcią urzędu skarbowego, w którym złożono zeznanie,
- Wydruk pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2022 z adresem zamieszkania i numerem identyfikacyjnym, wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru, potwierdzającym elektroniczne złożenie zeznania,
- Zaświadczenie z urzędu skarbowego, potwierdzające dokonanie rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2022 wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika,
- Zaświadczenie z urzędu skarbowego, potwierdzające brak obowiązku składania zeznania PIT, wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika.
2. Uczniowie szkół ponadpodstawowych z wyłączeniem szkół policealnych oraz uczniowie szkół artystycznych urodzeni w latach 2005 i wcześniejszych:
- Rzeszowska Karta Miejska,
- Legitymacja szkolna opieczętowana na rok szkolny 2023/2024,
- Dowód zamieszkania na terenie miasta Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (wybór jednej z opcji):
- Kopia pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2022, zawierająca adres zamieszkania, opatrzona pieczęcią urzędu skarbowego, w którym złożono zeznanie,
- Wydruk pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2022 z adresem zamieszkania i numerem identyfikacyjnym, wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru, potwierdzającym elektroniczne złożenie zeznania,
- Zaświadczenie z urzędu skarbowego, potwierdzające dokonanie rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2022 wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika,
- Zaświadczenie z urzędu skarbowego, potwierdzające brak obowiązku składania zeznania PIT, wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika.
W celu złożenia wymaganych dokumentów, prosimy zgłosić się do jednego z Punktu Obsługi Podróżnego (POP) według poniższego harmonogramu:
- ul. Lisa Kuli 20: od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 19:30, pierwsza i ostatnia sobota miesiąca 10:00 – 14:30.
- ul. Targowa 1: od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 14:30.
- C.H. Plaza Rzeszów, ul. Rejtana 65: od poniedziałku do soboty w godzinach 10:00 – 17:30.
W celu uzyskania Rzeszowskiej Karty Miejskiej, należy wypełnić wniosek dostępny na stronie internetowej ebilet.erzeszow.pl lub osobiście w Punkcie Obsługi Podróżnego (POP). Do dokumentów potrzebnych do uzyskania imiennej RKM należą:
- Wypełniony wniosek (może być papierowy lub elektroniczny),
- Aktualne zdjęcie (w rozmiarze 35x45mm) – zostanie zwrócone po wydaniu RKM,
- Ważna legitymacja szkolna lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
W każdym POP istnieje możliwość nieodpłatnego wykonania zdjęcia podczas składania wniosku. Osoby, które nie ukończyły 16. roku życia, mogą złożyć wniosek i odebrać kartę za pośrednictwem rodzica lub opiekuna prawnego. W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej, RKM można odebrać w dowolnym Punkcie Obsługi Podróżnego (POP).