Jak opracować skuteczną strategię pozycjonowania sklepu internetowego?
Coraz więcej sklepów przenosi swą działalność do Internetu z uwagi na dużą grupę docelową kupującą wyłącznie za pośrednictwem tego kanału. Stale powiększający się rynek e-commerce wpływa na konieczność rywalizacji pomiędzy sobą właścicieli sklepów on-line i zabieganie o zainteresowanie odbiorcy. Zważywszy na ilość biznesów obecnych w sieci, wcale nie jest to łatwym zadaniem. Niezbędna jest realizacja strategii pozycjonowania sklepu internetowego, uprzednio dobranej w oparciu o profil działalności firmy, skonkretyzowaną grupę docelową i algorytmy Google. Pozycjonowaniem Twojej witryny może zająć się agencja interaktywna Argonium, ustalając wcześniej z klientem najlepszą dla danego biznesu strategię.
Jak wygląda planowanie działań z zakresu marketingu?
Właściciele sklepów internetowych bardzo często zadają pytanie: "jak wybrać strategię pozycjonowania sklepu internetowego?". Trudno postawić na nie jednoznaczną odpowiedź ze względu na konieczność rozważenia pożądanych efektów i konkretnych oczekiwań klienta oraz uwzględnienia specyfiki danego biznesu. Specjaliści w różnych branżach pracujący w agencji interaktywnej Argonium zajmują się skutecznym pozycjonowaniem, którego realizacja zawsze jest poprzedzona kilkuetapowym opracowaniem strategii:
1. Rozmowa z klientem
Pierwszym krokiem w opracowywaniu strategii pozycjonowania jest wywiad z klientem, który umożliwia zapoznanie się z konkretnymi jego oczekiwaniami i wymaganiami. Ważne jest również uzyskanie informacji na temat przeprowadzanych już działań marketingowych z uwagi na ustalenie ich skuteczności. Na tym etapie specjaliści zapoznają się ze specyfiką danej działalności, jej asortymentem oraz grupą docelową.
2. Zapoznanie się z rynkiem i konkurencją
Ważnym etapem w planowaniu strategii pozycjonowania jest przyjrzenie się sytuacji na rynku oraz konkurencji (jej ilości oraz zajmowanych pozycjach w wyszukiwarce Google). Profesjonaliści tym sposobem dowiadują się, z kim "rywalizują" w ramach realizacji promocji i pozycjonowania witryny oraz jakie mają możliwości.
3. Wyznaczenie celów strategii
Trudno mówić o właściwym dobraniu strategii pozycjonowania, nie precyzując jej jasnych celów. Pracownicy agencji interaktywnej Argonium wgłębiają się w szczegóły, analizując na czym w pierwszej kolejności warto się skupić: frazach kluczowych, generowaniu ruchu na stronie czy efektach sprzedażowych. Jasne sprecyzowanie celów pełni jeszcze jedną ważną funkcję, ponieważ umożliwia ocenę skuteczności obranej strategii po przeprowadzeniu określonych działań.
4. Opracowanie strategii
Na tym etapie opracowywana jest krok po kroku strategia pozycjonowania opierająca się z reguły na: budowaniu wartościowego ruchu na stronie, wykorzystaniu fraz kluczowych w treści celem zwiększenia sprzedaży, optymalizacji sklepu, content marketingu oraz konwersji. Po akceptacji klienta specjaliści w różnych branżach pracują kompleksowo nad daną stroną internetową.
5. Prezentacja opracowanej strategii
Opracowana strategia przedkładana jest do akceptacji przez klienta i ewentualnej modyfikacji poszczególnych podpunktów planu. Z reguły ustalany jest konkretny sposób raportowania wraz z wszelkimi niezbędnymi kwestiami organizacyjnymi.
Każda strategia pozycjonowania jest obierana indywidualnie w zależności od oczekiwań klienta, profilu działalności danego biznesu i pożądanych efektów. Doborem skutecznej strategii i jej profesjonalnej realizacji zajmuje się agencja interaktywna Argonium zatrudniająca doświadczonych specjalistów w rożnych branżach, którzy z pełnym zaangażowaniem pracują nad sukcesem biznesów e-commerce należących do klientów.