Rozbudowa mostu Załęskiego, jak będzie wyglądać?
Wydano zezwolenie na realizację jednej z najważniejszych inwestycji drogowej dla Rzeszowa, na którą składa się rozbudowa mostu Załęskiego, a także przebudowa ulic Siemieńskiego oraz ul. gen. Maczka. Niedawno została wydana informacja ZRID, jak informuje Artur Gernand z Biura Prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa. Most Załęski powstał w 1992 roku i został wybudowany tylko po części - po wprowadzeniu w życie teraźniejszych planów będzie on miał dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach. Oprócz przebudowy ulic będzie można dokonać rozbudowy sygnalizacji świetlnej, zatoczki autobusowej czy rozbudowy chodników i ścieżek rowerowych oraz przebudowy odwodnienia i oświetlenia.
Inwestycja rozbudowy mostu Załęskiego jest tylko częścią znacznie większej całości, ponieważ w roku 2020 miasto uzyskało ZRID na tzw. Wisłokostrady, dzięki czemu możliwe będzie wybudowanie drugiej jezdni na odcinku od al. Rejtana do targowiska przy ul. Dworaka, a także dwie nowe jezdnie na odcinku od ul. Dworaka do ul. Ciepłowniczej. Co więcej, inwestycja zakłada budowę chodników, ścieżek rowerowych, ronda, zatoczki autobusowej, oświetlenia czy nawet mostu na rzecze Młynówka. Profesjonalnie zabezpieczone ma zostać również osuwisko na rejonie ul. Konfederatów Barskich.
Jeszcze wcześniej zostało wydane pozwolenie na inwestycję, w której skład wchodzi rozbudowa ul. gen Maczka do poziomu dwujezdniowego i dwupasowego, budowa obustronnych chodników i ścieżek rowerowych, przebudowa skrzyżowania ul. Lubelskiej z al. Wyzwolenia i ul. gen Maczka, a także przebudowa skrzyżowania z ul. Patryzantów. Realizacja tych trzech inwestycji znacznie pozwoli odciążyć ruch samochodowy w centrum Rzeszowa, a także w okolicy ronda Pobitno czy śródmieścia w okolicy al. Piłsudskiego.
Miasto planuje pozyskać kwotę na zrealizowanie wspomnianych inwestycji z Krajowego Planu Odbudowy. Łączny koszt wspomnianych inwestycji określa się na ponad 140 milionów złotych.