Remont Rejtana daje w kość mieszkańcom?
Pierwszy problem pojawił się wraz z ograniczeniem ruchu do dwóch pasów. Wywołało to bowiem zamęt wśród zmotoryzowanych, a w konsekwencji nic innego jak gigantyczne korki. Przejechanie tą częścią Rzeszowa w godzinach szczytu zawsze było kłopotliwe, teraz sytuacja jest jeszcze gorsza. Nieco zdezorientowani są również i piesi, którzy denerwują się na zablokowane przejścia. Przedostanie się z jednej strony ulicy na drugą wiąże się ze sporym niebezpieczeństwem, gdyż śpieszący się mieszkańcy, zamiast „obchodzić"niedostępne pasy, przebiegają między autami lub kroczą poboczem.
Sporą trudnością związaną z realizacją koncepcji modernizacji al. Rejtana okazują się także triki zmotoryzowanych. Wielu kierując się własną wygodą, decyduje się na manewrowanie pomiędzy pobliskimi wieżowcami. Takie zjawisko dostrzec można na obszarze w zasadzie całego osiedla Nowe Miasto. „Wciskanie się" na wąskie, osiedlowe uliczki pozwala szybciej dotrzeć do Millenium Hall czy hipermarketu Tesco. Po pierwsze wprowadza to ogromny chaos, a po drugie jest to dość ryzykowne, bowiem w okolicy znajdują się liczne place zabaw, na których teraz - w sezonie letnim, jest sporo maluchów. Kierowcy natomiast nie dość, że tamtędy regularnie przejeżdżają, to nierzadko pozwalają sobie również na dość szybkie tempo.
Sprawa niedawno zgłoszona została Zarządowi Miejskiemu, a następnie omówiona z wykonawcą - firmą Skanska. W rzeczywistości jednak w tej kwestii niewiele da się zdziałać. Niestety utrudnień w tym przypadku nie uda się uniknąć, ale chwilowe niedogodności mają pozwolić na wyraźną poprawę warunków drogowych w przyszłości. Jedyne co jest możliwe w tym przypadku, to zalecana większa ostrożność zarówno ze strony skracających sobie trasę kierowców, jak również i bawiących się na podwórkach dzieci.
Projekt remontu al. Rejtana wart jest w całości aż 27 mln zł. Na podstawie zorganizowanego przetargu, wyłonionym realizatorem idei jest przedsiębiorstwo Skanska. W koncepcji uwzględniono wzmocnienie podbudowy, wykonanie nowego podłoża, wydzielenie ścieżek rowerowych oraz chodników dla przechodniów, które powstaną po obu stronach. Ponadto nie zapomniano również o potrzebnych wiatach przystankowych, które pojawią się dodatkowo w rejonie spółdzielni inwalidów „Rena", a także niedaleko sklepu „Meblex". W celu zwiększenia komfortu, stworzona zostanie zawrotka na skrzyżowaniu w okolicy stacji benzynowej Statoil.