Podsumowanie ankiety na temat MPK Rzeszów
Przez ostatnie dwa tygodnie zbierane były wśród rzeszowian opinie na temat MPK Rzeszów, które mają zostać uwzględnione w szykowanych wkrótce zmianach.
W ciągu 14 dni pasażerowie korzystający z usług komunikacji publicznej na terenie stolicy innowacji mogli wypowiadać się na temat czterech głównych kwestii zawartych w formularzach znajdujących się w serwisie internetowym MPK, w środkach transportu a nawet w kasach biletowych. Można było ocenić czystość pojazdów, punktualność kierowców, sposób prowadzenia autobusów oraz komfort jazdy.
Najgorzej wypadła punktualność. Zdaniem prezesa MPK Rzeszów trzeba będzie na ten aspekt ewidentnie zwrócić uwagę, lecz w przypadku tak licznych remontów, jakie są na chwilę obecną realizowane na terenie miasta, ciężko, by autobusy przyjeżdżały w stu procentach zgodnie z obowiązującym harmonogramem. Bez zarzutów jest natomiast komfort jazdy, głównie za sprawą nowych mercedesów i autosanów. Mieszkańcy krytykowali kierowców za częstą odmowę sprzedaży biletów. Wiele osób uskarżało się także na małą częstotliwość kursów.
W związku z tym, w najbliższym tygodniu ma dojść do spotkania pracowników, w ramach którego przypomniane zostaną zasady prawidłowej jazdy oraz zachowania odpowiedniej prędkości. W kwestię poprawy jakości usług MPK Rzeszów zaangażuje się także Zarząd Transportu Miejskiego, który ustala trasy kursów poszczególnych linii autobusowych. Ankiety będą gruntownie przeanalizowane i na tej podstawie być może po raz kolejny zmodyfikowane zostaną obecne rozkłady jazdy.