Rozmiar: A A A

Podkarpacki NFZ nie ma rzecznika praw pacjenta

19-07-2010
Ocena: 1 2 3 4 5 (0)
Podkarpacki NFZ nie ma rzecznika praw pacjenta

Od 1 lipca w Narodowym Funduszu Zdrowia na Podkarpaciu, nie ma rzecznika praw pacjenta, jest jedynie sekcja skarg i wniosków.

Pracownicy z sekcji skarg i wniosków częściowo przejęli zadania, którymi dotychczas zajmował się w podkarpackim oddziale NFZ rzecznik praw pacjenta.

Teraz tam pacjent może zgłosić skargi dotyczące realizacji umowy z NFZ, np. gdy są inne niż deklarowane godziny otwarcia gabinetu, lub gdy nie ma lekarza.

W całym kraju zadania Biur Rzeczników Praw Pacjenta w centrali i oddziałach wojewódzkich funduszu przejmują pracownicy z sekcji skarg i wniosków.

Ponadto skargę można złożyć również w innych instytucjach np. Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej, Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych, Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Zmiany to efekt nowego rozporządzenia ministra zdrowia.

 

Ostatnia modyfikacja: Poniedziałek, 19 lipca 2010 (9:04)
Dodaj do:
Rss Facebook Twitter Digg Wykop
| Drukuj stronę: Drukuj
Jeszcze nie dodano komentarza - bądź pierwszy.
Inne artykuły