05-12-2014
PKP Intercity zapłaci za spóźnienia pociągów
Od 3 grudnia weszły w życie przepisy dotyczące odszkodowań, za spóźnienia pociągów PKP Intercity. Pasażer może ubiegać się o nie, jeśli czas oczekiwania na mający przyjechać pociąg przekroczy 60 minut.
Za spóźnienia w przedziale czasowym 60 do 119 minut podróżujący mogą otrzymać rekompensatę w wysokości 25 procent ceny biletu. W przypadku, gdy pociąg spóźni się ponad 120 minut wysokość odszkodowania wzrośnie do 50 procent ceny biletu.
Rekompensata zostanie wypłacona wówczas, gdy jej wartość będzie wynosiła więcej niż 4 euro. Pasażer ubiegający się o odszkodowanie musi okazać zakupiony wcześniej bilet. Podróżujący będą mieli ponad to możliwość przesiadki - bilety zostaną zaakceptowane przez innych przewoźników.
W okresie zimowym pasażerowie otrzymają ciepłe napoje, jeśli spóźnienie pociągu wyniesie przynajmniej 30 minut. PKP Intercity informuje, że w przypadku, gdy linie kolejowe będą nieprzejezdne, spółka zorganizuje komunikację zastępczą.